Malmöfestivalen 2011

Började festivalen med att se Carolina Wallin Pérez. Hon var söt, men gud vad det blåste. En liten sandstorm på Posthusplatsen. Såg lite av Andi Amqvist, men han var för tråkig + att det blåste för mycket och min tröja var för tunn så vi gav upp. Såg Peter Jöback mitt bland alla kräftskivebord, men han körde bara cover efter cover och det blev till sist roligare att kolla på en kvinna i publiken som var på väg att börja slåss.

Stod allra längst fram i mitten och såg Hoola Bandoola Band. Askalas konsert fast publiken var seg. Dansade och klappade och sjöng och skrek och Mikael log så mycket mot mig att jag inte riktigt visste vart jag skulle ta vägen. Ville så himla gärna träffa honom igen efter konserten och säga hur bra han är men det var så fasansfullt mycket folk som ville göra det samma.

Billie the Vision and the Dancers förstördes av fulla fjortisar om skrekpratade om annat och vinglade runt. Men Emil Jensen gästade och han var fin. Sprang förresten på honom senare när jag var på väg till Stora scenen. Där spelade iallafall Daniel Adams-Ray och han var bra och söt fast det började regna. Sprang bort till Posthusplatsen och såg Serenades i regnet. Sprang tillbaka till Stora scenen och såg en alldeles magisk konsert med Veronica Maggio. När introt till "Inga kläder" kom skrek både jag och Filippa till och fattade varandras händer. Awesome.

Och ikväll avslutade The Ark festivalen. (Efter Maskinen, då hela torget gungade.) Det var bra, men inte alls om Malmöfestivalen 2007. Då det var 35 000 på torget och Ola skämtade om Konsum och skåningar och statyn på torget. Idag var det lite mer glest och det var samma mellansnack som det varit hela den här turnén. Men det var ändå bra och när konserten avslutades med konfettiregn och Ola skrek att vi skulle ge oss ut i världen så tänkte jag att det är ju precis vad jag ska och då kändes livet rätt fantastiskt. Att dansa i konfetti på Stortorget i Malmö var en rätt fantastisk avslutning. På årets Malmöfestival och på mitt liv i Sverige.

Kommentarer
Postat av: marina

sv; Jag vet inte riktigt hur det blir på hemfärden där, jag har nog ett säkert svar lite längre fram :)

OCH! ihhhh, idag åker du! Hälsa London från mig och åh, vad jag kommer sakna dig. :*

2011-08-27 @ 09:18:06
URL: http://everpresentpast.blogg.se/
Postat av: Matilda

Åh Sanna, jag kommer aldrig att se dem igen. Jag har gråtit, tre gånger igår och en massa hulkande idag. Det är så sorgligt alltsammans.

2011-08-27 @ 13:00:49
URL: http://tildataddeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0