Mina Londonresor

Nu ska ni få höra om mina Londonresor. Som en del av er kanske vet har jag varit i London tio gånger under mitt liv. Här kommer lite kort om varje:

1997 tillsammans med mamma och pappa
Första gången jag var i London. Jag var fem och vi bilade runt i England i tre veckor. Den bästa semestern någonsin. Egentligen skulle vi inte till London, men såklart hamnade vi där iallafall. Det bästa var Hamley's, leksaksaffären med fem våningar. Fick välja vad jag ville. Så jag valde en vit pudel och en Barbie som sprutade såpbubblor ur huvudet. Hittade dock ingen bild från London så ni får få en från Cornwall istället.


2000 tillsammans med mamma, Sara och Kerstin
Detta var första gången jag flög. Bodde på ett jättefint hotell med karameller i entrén. Trodde att alla hotell i London såg ut så, men insåg senare hur fel jag hade.. Åkte London Eye för första gången och när man var åtta var det ungefär det coolaste någonsin. Hela resan var jättejättekul fram tills kvällen då vi skulle se Mamma Mia och jag hade 40 graders feber. Satt ner när alla andra i salongen stod upp och dansade. Var på någon ungdomligare version av Madame Tussauds också.


2002 tillsammans med mamma, Tyra, Estrid och Jorun
Året efter 11 september. Mitt hjärta slog så snabbt så snabbt på flygplanet och i tunnelbanan. Vi åt crispy duck och åkte London Eye igen. Såg Mamma Mia även den här resan. Betydligt bättre utan feber. Var på en Versaceutställning där man fick ta på kläderna. Fotades vid ingången till perrong 9¾ på King's Cross. Alltså inte vid den där fåniga vagnen som de satt upp nu utan där de filmade.

2004 tillsammans med mamma, Johanna och Anette
Första trippen med Johanna. Hon hade en jävla tand som inte ville sluta värka. Vi bodde på Hotell de la Snusk. Duschen trillade ner över henne. Heltäckningsmattan luktade fotsvett. Var i Camden för första gången. Såg Fame. Köpte plastgrodor som vi lekte med. Var på en Vivienne Westwood-utställning.


2006 tillsammans med mamma, Johanna och Anette
Den här resan gjorde vi för att fira att jag och Johanna varit vänner i 10 år. Och passade på att göra det när jag fyllde 14. Dubbelt firande liksom. Johanna och jag delade rum och på kvällarna hoppade vi i sängarna och skrev i våra likadana dagböcker. Såg Chicago. Gick på restaurang och firade mig. Fick coola strumpbyxor från Camden. Åt sushi för första gången och hatade det.


2007 tillsammans med mamma, pappa och Filippa
Första gången jag åkte med hela familjen. Måste varit den sämsta Londonresan. Men vi hittade ändå på en massa roliga saker. Vi åkte båt på Themsen, var på Tate Modern, stack till Greenwich och stod med fötterna på var sida av nollmeridianen, såg Chicago (igen) och drack jättemånga jordgubbsfrappuccinos.


2008 tillsammans med Marina och mamma
Kanske den absolut bästa resan? Vi var jäkligt emo, hängde i Camden och köpte likadana vantar och kjolar och tröjor där det stod "I'm not emo but these bastards are". Den roligaste kvällen var helt klart när vi såg We Will Rock You och sen gick på BK och fixade supersugrör och flummade sönder. Från och med den resan var det verkligen hon & jag. ♥ 


2009 tillsammans med mamma och Filippa
Gick på en hattutställning på V&A med hattar från bl.a. Sex and the City och Star Wars. Gick en Beatlespromenad och var vid Abbey Road. Var på The Globe och fick se lite av Shakespears As you like it som de höll på att repetera in. Gick aldrig på någon musikal eftersom Britains Got Talent gick på tv varje kväll och jag ville inte missa ett enda avsnitt.


2010 tillsammans med mamma och Filippa
Min mest spontana Londonresa någonsin. Bestämde allt bara några dagar innan. Shoppade mest. Hittade min favoritklänning (den svarta med prickar, ni vet?) på Primarks för £8. Var på V&A och såg en utställning om Grace Kelly. Var i Notting Hill. Såg en lite annorlunda version av Grease.


2010 tillsammans med Elin och Cajsa
Min senaste resa. Elin och Cajsa var på Primarks 17 gånger ungefär. Såg The Phantom of the Opera, dansade på KOKO och matade ekorrar i Hyde Park. Var på King's Cross och åkte London Eye. Träffade äntligen Marina igen. I Camden. Vi gick runt där ett tag och sen köpte jag hur många klockor som helst för £4/styck. Alla färger för att kunna matcha allt jag äger.


Och så var det med det.

Kommentarer
Postat av: Aino

detta att jag minn typ alla bilder från din och marinas resa från bdb, haha. Åh, allas emotid.

2011-08-20 @ 23:07:14
URL: http://genomdimmorna.blogg.se/
Postat av: Aino

Svar: Ja, varför växte alla upp? :( Jönköping 2009 var ju roligaste exemplet, precis när alla var som mest emo, haha.

2011-08-20 @ 23:57:10
URL: http://genomdimmorna.blogg.se/
Postat av: moa.

vad är det bästa/sämsta med london?

2011-08-21 @ 01:23:48
Postat av: ida

vilka söta bilder!

2011-08-21 @ 01:31:17
Postat av: Anja

jävlar! det var inte dåligt det.. haha.

2011-08-21 @ 01:35:56
Postat av: Aino

Svar: Hahaha, åh så mycket kul man haft med henne, hahaha <3

2011-08-21 @ 11:22:22
URL: http://genomdimmorna.blogg.se/
Postat av: marina

Åh Sanna, vet du hur mycket jag saknar den resan? Jag vill uppleva den igen och igen. Allt var så himla perfekt även fast vi hade en seg start.



sv: Självklart ska vi söka! Jag såg Paris Hilton's new brittish BFF igår så jag väntar bara på den svenska varianten.

& jag saknar dig så himla mycket. Det är bara två månader kvar tills vi ses igen :) Det är ändå inte fy skam med tanke på våra vanliga uppehåll. Jag längtar. (& jag hoppas du inte har lika kul på malmöfestivalen utan mig? ;o)

2011-08-21 @ 12:11:49
URL: http://everpresentpast.blogg.se/
Postat av: Angelica

Haha, oj! Det var inte lite det. Hur länge har du velat flytta dit då? :D

2011-08-21 @ 16:26:13
Postat av: Ida

Jääävlar. Kan inte du ge lite kul Londontips då? :D

2011-08-22 @ 00:51:28
Postat av: marina

sv; Vi åker hem den 31 oktober och vårt flyg går från Heathrow 17:55 så vi lär vara där ungefär 3 timmar innan eftersom vi åker från birmingham. Jag får återkomma när vi vet när tågen ifrån Birmingham går och så. :)

Vi kommer till Stanstead kl 11:10 den 27 oktober och sedan tar vi oss in till London och stannar där tills vi hittat ett tåg som tar oss till Birmingham så det kan nog bli en längre stund hoppas jag :)

Åh, sanna. Du vet hur mycket jag längtar till conventionet? Jag längtar lika mycket efter att få träffa dig igen. puss!

2011-08-22 @ 07:39:56
URL: http://everpresentpast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0