Christmas Lightning Swich On på Oxford Street

Internet här på Sjömanskyrkan är jättedåligt, men nu står jag vid den stationära datorn här på kyrkan så nu ska ni få en massa blogginlägg på rad. Det händer ju saker hela tiden.

Tänkte först berätta om när jag var på Oxford Street den 1 novemer och kollade på Christmas Lightning Swich On. Det var totalkaos när jag kom dit. De hade stängt av stora delar av Oxford Street + att de håller på att bygga om (vilket de gjort hur många år som helst – blir de aldrig klara?).

De hade spärrat av ett område utanför M&S Marble Arch där det fanns en stor scen och tv-skärmar och grejer. Först kom det ut en jättejobbig man som var sådär åh-vad-kul-och-pepp-vi-är. Och så skulle alla vifta med sina mobiler och sjunga jätteentusiastiskt ”Santa Claus Is Coming To Town” för det skulle tydligen visas på ITV. Kände mig måttligt road kan jag ju säga.

Den största anledningen till att jag gick dit var för att det varje år är en kändis som tänder julbelysningen. Alltid någon väldigt känd och det är väl alltid kul att se kändisar? Och när den överentusiastiske presentern avslöjade att det var The Saturdays som skulle tända belysningen skrek hela Oxford Street av lycka och folk (både unga och gamla) började hoppa upp och ner. Själv stod jag som ett frågetecken. Hade ingen aning om deras existens innan den 1 november. (Hade inte missat nåt heller märkte jag sen när de uppträdde.) Fler som uppträdde och folk som höll tal och sen tände The Saturdays belysningen (himla fräckt!) och så sköt de fyrverkerier och grejer (givetvis, fortfarande England jag bor i). Festligt värre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0