Förra söndagen

Ett bra tips till alla som kommer till London och vill gå på museum är att sticka dit när det precis öppnat. Det är vad jag gjorde förra söndagen medan jag väntade på att jag skulle få checka in på Sjömanskyrkan.

Tog bussen till South Kensington och gick på V&A som öppnade kl 10. En timme senare började det komma en hel del folk och då öppnade ju Natural History Museum så då passade jag på att slinka över dit istället och ta mig en titt innan det blev för mycket folk även där.

Då tog jag mig en titt utanför istället. För utanför Natural History Museum har julen kommit på riktigt. Där har de satt upp en isrink där man kan åka skridskor fram tills januari och där finns gran och varm choklad och karusell och ett godisstånd. Himla fint faktiskt. Även om det är lite ironiskt där isen smälter och folk åker runt utan jacka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0