Demonstrationen

Folk har frågat och velat veta mer om demonstrationen så nu ska jag berätta lite mer för er tänkte jag.

Det var alltså en demonstration mot krig. Kriget i Afghanistan (10 år har det hållit på nu, helt otroligt vad tiden går), Libyen, Palestina, Irak etc. Mot alla krig och för att England ska ta tillbaka sina trupper. Började med att folk höll tal på Trafalgar Square. Bland annat en kvinna som hade förlorat sitt barnbarn för tre år sen. Han hade dött i Afghanistan. Började nästan gråta när hon berättade om det. Och sen pratade Julian Assange:


Vid fyra marscherade vi från Trafalgar Square ner till Downing Street. Trafiken stängdes av och där var hur mycket poliser som helst överallt. Först av alla gick en 106-årig dam. Så himla coolt. Om jag blir så gammal önskar jag att jag är lika insatt i världsproblemen.

Vi skrek en massa ramsor (innan igår kunde jag bara på engelska: "hey hey ho, homophobia's got to go", haha) och visslade. Stannade utanför 10 Downing Street (premiärministerns tjänstebostad) och stod där och skrek ännu mer. Alla var så himla engagerade och jag blev nästan lite stolt. Och glad. (Precis som när jag demonstrerade när SD kommit in i riksdagen förra året). Glad över att det faktiskt finns folk där ute som fattar, vettiga människor. Inte bara en massa idioter.

Vill ni veta mer kan ni kolla här. Sky News har både skrivit om det och filmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0