Diwali on the Square


Igår åkte jag och Emma till Trafalgar Square för där var det Diwali on the Square. Det är en hinduisk ljusfest och det ville vi givetvis inte missa.


Det var det många andra som inte heller ville. Torget var helt fullsmockat med folk. Jag har aldrig sett så mycket folk på Trafalgar Square någonsin.


Hela ljusfesten började med att vi råkade hennatatuera oss. De lurade in oss i ett tält genom att ha kändisar där. Vem vill inte att en kändis ska måla ett fint mönster på ens hand liksom? Så nu har jag en orange/brun tatuering på högerhanden. (Och ja, har skrubbat handen rå - det går inte bort!)


Kollade i lite olika tält. I ett lyckades jag få en påse och en jättefin väggkalender för nästa år. Himla bra fynd tyckte jag.


I ett tält fick man ta gratis guideböcker och broschyrer. Det gjorde vi.


Yoga.


Hej.


Hela festligheten avslutades med musik och dans och tusen tack till tusen personer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0