National Portrait Gallery

Har varit på National Portrait Gallery igen. Just nu mitt favoritmuseum här tror jag. Den här gången kollade jag först på Now and Then: Photographs by John Swannell. Det var en massa bilder tagna av John Swannell på lite olika personer. Tony Blair, Susan Boyle, George Michael, Victoria Beckham m.fl.

Sen gick jag vidare och kollade på Tony Bevans självporträtt och hamnade på en jättefin utställning som jag inte alls minns vad den hette nu, men det var iallafall målningar och bilder på kända britter. Paul McCartney, Mick Jagger, Elisabeth Taylor, Lady Diana, Prince Charles, drottningen och lite sådär. Fastnade där rätt länge.

Avslutade besöket med att kolla på månadens foto såklart. Oktobers fotografi är detta:

Mick Jagger och Chrissie Shrimpton (taget av Eric Swayne).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0