NFL Friday Night Lights

På söndag spelar Tampa Bay Buccaneers mot Chicago Bears på Wembley. Och det skulle givetvis firas (älskar det här att man firar exakt allting i London) och eftersom alla utom jag jobbade sent ikväll tog jag själv bussen ner till Trafalgar Square.

Kollade först runt på området. På björnar och piratskepp.


De delade ut gratis popcorn så alla drack öl och åt popcorn (blir kanske så när man korsar England och USA?), även jag. Ingen god kombo det där förresten, öl och popcorn.


Sen satte jag mig ner. Man hade fått en liten kartongstol när man kom in som man skulle sitta på direkt på marken. Kändes inte alls som att de skulle hålla, men de var hur bekväma som helst. Som en riktig stol! Fast kallt var det såklart. Speciellt mot slutet av kvällen och speciellt om fötterna.


Det började med att en programledare från BBC kom in och snackade. Han presenterade ett trummande gäng från Chicago.


Och sen intervjuade han en av stjärnorna i filmen Jerry Maguire, Cuba Gooding Jr. Efteråt kollade vi på hela filmen. Som var väldigt bra faktiskt, hade inga höga förväntningar alls. Och hjälp vad gullig barnet var!


I pausen fick vi se Tampa Bay Buccaneers Cheerleaders.


Så himla fin och småkonstig kväll som bara kan bli om man blandar England och USA. Nu ska jag lägga mig i sängen med varm choklad och en bok. Livet är skönt.


Kommentarer
Postat av: Jasmin

fyfan vad trevligt! jag kommer snart. Eller..snart och snart. I vår! då jävlar :D puss

2011-10-23 @ 01:00:37
URL: http://thirtythreeways.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0