Tre vardagsfunderingar

Ett. Varför rivstartar busschauffören ALLTID när man är på väg upp för trappan? Och tvärbromsar när man är på väg ner igen? Varje gång. Fattar inte grejen. Flyger varje gång in i nån stackars gammal man som när jag ursäktar mig säger ”it’s alright, love”.

Två.
Varför finns det knappt några vanliga tamponger här? Bara Tampax där det är ett sånt där rör man ska föra upp och trycka ut tampongen med. För några veckor sen stod jag hur länge som helst vid ”Women’s Care” på Morrisons för att försöka förstå mig på alla olika rörvarianter. Folk måste ju trott att det var min första gång eftersom det sen dessutom slutade med att jag nervöst tog ett paket Tampax och la ner det i min korg. Blir smått irriterad över allt extra skräp det blir nu med alla dessa rör. Tur att jag köpt en menskopp också.

Tre.
Varför står alla som röker inne i busskurerna? Verkligen alla. Och alla som inte röker trycker utanför för att få lite ”frisk” luft. Dör så äckligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0