En månad

Idag firar jag och London en månad tillsammans. Det är exakt en månad sen jag kom hit. Tänkte göra en liten kort sammanfattning här.

Saker jag gjort
Bott på Svenska Kyrkan. Träffat Emma. Fått en lägenhet i Camden. Fixat engelskt simkort. Fixat tubecard. Sett The Jane Austen Argument, Bitter Ruin och Amanda Palmer på Heaven. Hamnat hemma hos folk jag inte känner. Haft en massa problem med lägenheten och lyckats fixa allting själv. Varit på Ung i London. Varit på pub. Ringt om NI-nummer, gått på intervju och fått det hemskickat. Varit på Rooftop Film Club. Fixat vårt rum med posters och bilder och grejer. Varit på Themsenfestivalen. Sett fyrverkerier. Varit på The Imperial War Museum och sett en bit från World Trade Centre. Hittat mina drömskor (dör lite varje gång jag öppnar min garderob och kollar på dem – vilket händer minst en gång om dagen!). Varit på Totally Swedish. Åkt till Sverige och sett Ark och åkt hem igen. Gått 1,5 mil varje dag och sett väldigt väldigt mycket. Varit på bio och sett The Change-Up. Träffat Rebecca. Sett Pete Doherty i Brixton. Sett The Tempest. Varit på NPG. Träffat Karin och Sabina. Ätit lunch/middag i Hyde Park flera gånger. Varit på IKEA. Svettats ihjäl. Tredubblat mina läsare på den här bloggen. Och en massa andra saker jag inte kan skriva om här på bloggen.

Hemlängtan
Det här med hemlängtan är ju svårt. Vissa dagar saknar jag min familj så att jag vill gråta. Pratar ofta med dem och längtar tills de kommer hit. Men Lund har jag inte saknat en enda gång. Som det känns nu gör det inget om jag aldrig mer får se Lund igen.

En månad alltså. Tiden går fort. Firade ikväll med mig själv genom att gå på utomhusbio, men det får jag berätta om imorgon. Nu ska jag sova. Ska gå upp halv fem imorgonbitti. Dör lite när jag tänker på det. Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Aino

Låter så himla fint. Men alltså, förlåt att jag frågar, men hur har du råd?! :s och ska du söka jobb eller börja plugga? :)

2011-09-30 @ 08:48:01
URL: http://genomdimmorna.blogg.se/
Postat av: marina

Åh vad jag saknar dig!

2011-10-01 @ 14:16:57
URL: http://everpresentpast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0