Frågor

Tänkte göra precis som förra gången och samla alla frågor i ett speciellt inlägg. Framför allt eftersom blogg.se inte har nåt bra ”svarsystem”. Here we go.

Har du lärt känna många nya människor sen du flyttade till London?
Ganska många. Dock flest svenskar vilket ju är skittrist. Ska bli ändring på det. Från och med nu. 

Hur bra hittar du i London?
Jag skulle säga att jag hittar relativt bra i London. Har aldrig med mig en karta om det inte är nåt speciellt jag ska hitta (typ Job Centre när jag hade NI-intervju och sådär). Hittar olika bra i olika delar också. Hittar väldigt bra i centrala, södra och norra London. Hittar halvbra i västra och sämst i östra skulle jag tro.

Varför ska ni flytta 3 november?
För att vårt kontrakt går ut då och vi tänker inte förnya det. Jag och Emma ska försöka hitta nåt eget där vi får varsitt rum.

Vad betalar ni i hyra för er lägenhet? Och vad ingår då?
Vi betalar £100pw/person. Då ingår allting (gas, vatten, coucil tax osv) utom internet.

Vad brukar du äta? Blir det bara nudlar eller (hehe)?
Faktiskt inte. Lax är nog det jag äter mest. Och pasta. Äter det nästan varje dag för det är mina två favoritmatgrejer. (Fördelen med att bo själv. Hemma fick man minsann bara lax två gånger i veckan, mutter mutter.) Stekt lax med pasta och coctailtomater. Fint ska det va.

Var har du köpt Marilyn Monroe-postern? Vad kostade den?
Det är min roomie Emma som köpt den. Hon hälsar att hon köpte den på Cool Britannia vid Picadilly Circus för typ £5.

Har du några fler konserter inplanerade?
Självklart! Men nu är det faktiskt inte några på ett tag. Sörjer givetvis, men får väl se lite musikaler så länge.
 
Hur var det att komma till Sverige igen?
Det var skönt eftersom man vet hur allting fungerar och förstår exakt vad alla säger. Men jag längtade faktiskt hem till London mest hela tiden. Var ju bara i Stockholm och jag har väldigt svårt för Stockholm. Tråkig stad med otrevliga människor.

Om man vill flytta till London och har frågor, har du någon mail man kan höra av sig till då?
Givetvis, du kan maila mig på [email protected]. Fast jag har ju ingen expert, har bara varit här i en månad. Men jag lovar att svara så gott jag kan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0