National Portrait Gallery

Idag tog jag bussen till National Portrait Gallery och tog mig en liten titt. Började på andra våningen där jag kollade på A portrait set of early kings and queens. Ja, namnet på utställningen säger väl allt? En massa porträtt på tidiga kungar och drottningar. Och till varje tavla stod det lite info om vem personen var och vad den var känd för eller nån annan fakta. Jätteintressant, men det var så fruktansvärt många kungligheter att det till sist blev svårt att hålla i sär alla. Får åka dit en annan dag och kolla igen.

Sen kollade jag på The Photograph of The Month. Septembers foto är detta:

Alltså på Rob Brydon och Steve Coogan. Har fortfarande inte sett The Trip ju, men jag ska göra det så fort jag får tid. I samma rum fanns även filmen på David Beckham när han sover. Har inte sett den sen 2004, haha.

Avslutade med att kolla på utställningen Comedians: From the 1940s to now. En massa fotografier på kända komiker. Helt klart roligast att kolla på de senare årens komiker som man liksom kände igen. Rowan Atkinson, Matt Lucas, Ricky Gervais, Julie Walters, Stephen Fry, John Cleese och hela Monty Python-gänget, Russel Brand etc. Fin utställning.

Tänkte egentligen även kolla på utställningen Mick Jagger: Young in the 60s, men det hann jag inte för sen skulle jag träffa Karin. Men det får jag berätta om för er imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0