Sjätte dagen

Det fullkomligt öser ner ute idag. Har lägenheten för mig själv och äter jordgubbar. Tänkte passa på att berätta för er om vad som hände i lördags. (Måste försöka blogga ikapp, ehe.)

Träffade Emma och Johanna (som är vår nya roommate!) i Camden. Gick till vår lägenhet och träffade vår landlord George (kan detta bli mer engelskt, en landlord som heter George?). Han var jättesnäll och sa att vi kunde ringa när som helst om det var något. Vi skrev i alla fall på kontraktet och fick våra nycklar och sådär.

När allt var klart stack vi till Primark och handlade det viktigaste. Handdukar, tvättkorg, kudde, lakan. Sen skildes vi åt. Jag åkte hit och lämnade mitt innan jag åkte hem och tog det lugnt. Gick in och handlade i butiken precis bredvid. Han hälsade mig välkommen till området. Så fint.

På kvällen träffade jag Emma i lägenheten. Vi handlade lite i affären bredvid (där man kan handla tre paket nudlar för ett pund - gissa vad jag kommer äta sex dagar i veckan!?), städade, packade upp lite grejer och åt middag. Sen åkte jag tillbaka till Seamen's Church för att sova där för sista gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0