The Tempest på Theatre Royal Haymarket

Igår tog jag och Emma bussen till Trafalgar Square och gick på Theatre Royal Haymarket. Jättefin teater med guld och snirkliga detaljer och en stor kristallkrona i taket. Där såg vi William Shakespeares The Tempest (Stormen på svenska) med Ralph Fiennes (ni vet han som spelar Voldemort i Harry Potter-filmerna) i huvudrollen som Prospero.

Enda problemet var att de pratade gammal Shakespeare-engelska (givetvis, vi hade inte förväntat oss nåt annat) så det var väldigt svårt att hänga med ibland. Vi fattade mest vad folk snackade om när de var fulla (haha). Men alla spelade jättebra och pratade så extremt fin engelska att jag nästan blev kär i alla.

När det var en halvtimme kvar ungefär sa Prospero "Bort med allt det här" och alla försvann utom en stackars tjej som bara hängde helt still upp och ner i en lina. De på scenen kollade förvirrat på varandra och jag och Emma kollade också lite förvirrat på varandra (tänkte att jag kanske missat nåt i och med att jag inte fattade allt de sa) och sen rullar de ner ridån och en röst sa i högtalarna att de har ett tekniskt fel. Haha, fint. Löste sig efter tio minuter ungefär. Och så spelade de klart den och alla applåderade.

När vi kom ut lyste London Eye över hustaken och jag och Emma var överens om att det fortfarande känns helt galet och jättesuperfint att vi bor här. Vi kanske aldrig kommer hem till Sverige igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Aaaah.. Avundsjuk!

2011-09-25 @ 22:44:56
Postat av: Du-vet-vem

(Hahahah, sitter och skrattar för mig själv när jag insåg hur passande mitt namn var till det här inlägget.)



så himla coolt. du måste vara min coolaste vän. puss.

2011-09-25 @ 23:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0