Trafalgar Square, St James’s Park och The Palace

Idag åkte jag till Trafalgar Square.

Kollade på nedräknaren till OS. (Bara 345 dagar kvar nu, people.)

Och på lite gatuteater. Här är en man som balanserade uppe på cykeln medan han jonglerade med knivar och eld och sådär.

Gick vidare till Horse Guards Parade.


Skulle egentligen titta på 10 Downing Street också (ni vet där premiärministern håller till), men det var ju inte mycket att se. Galler och poliser typ. Trist. Så jag fortsatte istället ner till St James’s Park.

Kollade på folk som matade ekorrar och fåglar och försökte lära mig vad alla fåglar heter på engelska. Det gick dåligt för jag visste inte ens vad alla heter på svenska.

Det var strålande väder och många köpte glass. Själv gick jag vidare till Buckingham Palace.



Och sen köpte jag en ny fin dagbok och åkte hem.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Du verkar gå runt så mycket. Hur bra hittar du i London?

2011-09-23 @ 03:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0