Tredje dagen

Igår satte jag mig direkt efter frukosten och panikmailade ännu fler personer. Har ju bara boende här till och med söndagnatt så jag kände att tiden började springa iväg. Mailade en tjej som heter Klara som svarade efter tre minuter. Så jag ringde upp henne och vi bestämde träff i Camden.

I Camden drack vi kaffe på ett mysigt litet alternativfik där de undrade om vi inte skulle ha sojamjölk i latten istället för vanlig. Satt där och snackade ett tag och jag var så himla lättad över att jag hittat henne! Bestämde oss sen för att skynda hem och leta lägenheter och lägga ut en annons på Londonsvenskar för att hitta en till att bo med (vi vill ju helst ha en trea).

När jag kom tillbaka till Seamen's Church hörde Emma av sig (ni vet hon jag träffade i tisdags?) och sa att hon ville flytta ut nu nu nu för att hon inte alls trivdes. Blev himla glad för det, haha. Så jag smsade Klara, men precis då fick jag ett Valdemar-sms från henne.

Mötte upp både Emma och Klara i Camden igen. Vi köpte med oss pasta och lasagne från ett gulligt litet ställe och satte oss i Regent's Park och planerade framtiden. Till och med vem vi ska bjuda på vår inflyttningsfest. Fint!

Helt plötsligt smsade Valdemar ("Skriv på engelska om det är lättare!") och ville att vi skulle komma till The Old Eagle och dricka öl med honom och hans kompisar. Men vi hade ju ingen aning om hur han såg ut eller var den puben låg. Fick iallafall ett gatunamn, men inget nummer. (Klara säger att nummer är för amatörer.)

Hittade till sist rätt gata iallafall och började gå mot ett håll för att se om vi kunde hitta puben. Medan vi gick där kom det fram en random kille som hette James och följde med oss och hjälpte oss leta. Frågade inne på pizzerior åt oss och sådär. Och när vi äntligen hittat rätt sa han tack och hej och försvann. Så himla random.

Iallafall. Valdemar kom och mötte oss sen och efter att ha pratat med en fylletant stack vi hem till hans kompisars lägenhet. Där dracks det öl och lyssnades det på Håkan Hellström. Vi slog oss ner på golvet ett slag.

Innan klockan blev allt för mycket sa vi hejdå och tog tunnelbanan hem på varsitt håll.

Fin kväll.

Kommentarer
Postat av: matilda

åh vad kul att läsa både detta å förra inlägget, fan vad du är bra. take care och hör av dig när kan. puss och kram på dig finis

2011-09-02 @ 08:40:50
Postat av: Emma

Ändrade planer blev det totalt.. och det blev perfekt!!

HAHAHA, James var ju sköööön. Jag trodde typ att han skulle förfölja oss hela kvällen och då ba "Hejdåå!" Hahaha!

Vi ses imåra, pusshej

2011-09-04 @ 03:39:28
URL: http://londonemma.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0