Vår lägenhet

Nu tänkte jag visa er lägenheten. Bor i Camden, ungefär 10 minuter från marknaden.

Utanför.

Vår dörr är den rakt fram. Man låser upp med en guldnyckel och så kommer man in i en smal hall. Där ligger löv och post lite blandat på golvet så man får rota igenom lite och se om något är till en själv. Än så länge har jag bara fått två små brev. Hoppas på fler snart.

Trappan.

Sen fortsätter man upp för en smal trappa. Vi bor fyra trappor upp, andra våningen. Under oss bor ett ungt par med ett litet barn som ofta skriker och över oss bor också ett ungt par som kollar på TV hela natten. Har fortfarande inte träffat någon av dem, detta är bara vad vår landlord berättade när vi flyttade in.

Hallen.

Är väldigt liten. Det är ju egentligen inte ens en hall. Men Emma har iallafall satt upp en poster för att piffa upp det hela lite. Där står även en skurmopp eftersom det inte finns någon annanstans att ha den. Och så är det sånt där lås man ser i alla TV-serier.

Köket/Vardagsrummet.

Vårt kök, vardagsrum och hall är liksom samma rum. Så här ser köket ut och när man sen vänder sig om mot vänster är detta vad man ser:

Soffan är gräslig, men ändå lite engelsk på något vis.

Mitt & Emmas rum.

Vilket väl är det mest intressanta, därav bildbomb nu. Så här ser det ut när man tittar in genom dörren. Min sida är närmast dörren. Det är jag har satt upp Sid Viciuos på väggen och Emma som satt upp Marilyn Monroe. Jag vill se oss lite sådär. Som Sid och Marilyn.

Jag har satt upp en del bilder på min familj och vänner (och Simon and Garfunkel). Byrån får fungera som nattygsbord/bokhylla/avlastningsbord för mig. Finns inte så mycket plats annars liksom.

Här är vår garderob. Emmas sida är helt proppfull medan min är ganska så tom. Ovanpå ligger Emmas verktyg och mina Vougetidningar (haha). Jag har satt upp en Beatlesposter också.

Emma har fixat en spegel till oss och jag har gjort vårt rum lite mer Londonigt. Med tecknade bilder på olika ställen i London och en telefonkiosk på dörren. Så att man vet i vilken stad man bor liksom. (Som att vi någonsin skulle kunna glömma, aah.)

Så detta är alltså typ min sida. Den svarta grejen i mitten är min tvättkorg. Konstigt nog alltid full, fast jag tvättar oftare än hemma. Hm.

Och detta är då alltså Emmas sida.

Hon har varit mycket duktigare än mig och spikat upp krokar och grejer. Och så har hon satt upp en jättefin karta på väggen. Och hon har mer smycken här än jag har haft under hela min livstid. Ska köpa på mig lite mer medan jag är här. Topshop på Oxford Street har ju en helt underbar smyckesavdelning. Ska botanisera där någon dag tror jag.

Johannas & Emmies rum.


Har inte så mycket att tillägga. Är aldrig där inne.

Toaletten.

Plus: Ingen heltäckningsmatta. Minus: Inget badkar.


Och det var väl det hela. Flyttar härifrån den 3 november är det tänkt.

Kommentarer
Postat av: moa.

åh vad fint det verkar. får mig att också vilja flytta hemifrån.

2011-09-21 @ 23:40:45
Postat av: Linn

Hej! Undrar bara hur mkt hyran är på? Jag o en vän bor i London nu också men vårt kontrakt på vår lägenhet går ut i början av november. Er ser himla fin ut! Maila gärna. Kram

2011-09-22 @ 01:41:55
Postat av: Emil

Ser superfin ut. Jag kommer på direkten.

2011-09-22 @ 11:37:45
Postat av: Matilda

himla fint ni har det, hade varit kul att få se den lägenheten innan ni flyttar, annars ser jag ännu mer fram emot att se den nya. saknar dig så mkt för allt känns så himla typisk dig på dessa bilderna, trots att du är på andra sidan gjorde liksom.

2011-09-22 @ 11:53:12
Postat av: Viktoria

Gud vad fint ni har det!

2011-09-22 @ 21:27:54
URL: http://musicinmylife.blogg.se/
Postat av: Tilda

Gud vilken fin lägenhet. Vad betalar ni i hyra? Och vad ingår då?

2011-09-23 @ 03:31:00
Postat av: Anonym

Varför ska ni flytta 3 november?

2011-09-23 @ 12:29:38
Postat av: marina

Jag gillar detta skarpt!

2011-09-24 @ 10:13:04
URL: http://everpresentpast.blogg.se/
Postat av: Magdis

Nej vilken fin Marilyn Monroe-poster, vart har du köpt den? Vad kostade den?

2011-09-24 @ 15:08:41
Postat av: Therese

gud så himla fint ni har det, fina du. <3

2011-09-25 @ 12:51:04
URL: http://lyckoregn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0